اخبار بین المللی, طب ترمیمی اخبار بین الملل
شماره: 29858
1397/05/22 - 10:00
سلول های بنیادی و کمک به فرد مبتلا به فلج اطفال

بوهیر فرد 29 ساله ای است که در کودکی مبتلا به فلج اطفال شد و به همین دلیل در این سن برای اصلاح بدشکلی پاهایش متحمل جراحی شد. اگرچه طول اندام حرکتی اش بهبود یافته اما تغییر در قدرت عضلانی وی مشاهده نشد به همین دلیل وی بعد از مشاوره با متخصصی تصمیم به استفاده از سلول های بنیادی برای درمان گرفت.

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، بوهیر برای انجام سلول درمانی با دکتر کرادیپ موهاجان در مرکز طب بازساختی StemRx مشاوره کرد و طی مشاوره تصمیم گرفته شد که وی یک دوره سلول درمانی اتولوگ به همراه فیزیوتراپی، یوگا و تغییر رژیم غذایی را دریافت کند. ظرف یک هفته بعد از سلول درمانی نتایج مشخص شد، قدرت عضلانی وی بهبود یافت و وی توانست بدون این که در پاهایش احساس خستگی کند مقداری راه برود.

سلول درمانی طبق اصولی عمل  می کند که منجر به فعال شدن چندین مسیر پیام رسانی سلول در سلول های بنیادی می شود و آن ها را ترغیب به رشد و تمایز به سلول های مورد نیاز در محیط دلخواه(در این جا عضلات) می کند. این سلول های بنیادی دارای قابلیت خودنوزایی و تکثیر و هم چنین تمایز به چندین نوع سلول دیگر از جمله سلول های عضلانی هستند. بنابراین در شرایطی مانند سندرم بعد از فلج اطفال، سلول درمانی به جای تسکیل علایم بیماری می تواند بیماری را به طور ریشه ای درمان کند.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved